לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

על מצב הביזי ופריחות משגעות



על מצב הביזי ופריחות משגעות: כירופרקטיקה בהריון, מתיחות בריאות,שקדים קלופים, וברכות לחג האילנות

הוא, שרוצה לעזור
דופק בדלת
הוא, שאוהב
מוצא את הדלת פתוחה. (טאגור)

הערב בדיוק כאשר התיישבתי מול המחשב בהחלטה לסיים את עלון ינואר לפני שפברואר, קפץ הפיוז. לא שלי, של החשמל. כאשר הצלחתי להתרגל לחשיכה גיליתי שההר כולו שרוי בעלטה. שקט מדהים השתרר כאן. באופן מפתיע לא הייתה כל רוח ויכולתי להאזין לתנים משוחחים. הלבנה כמעט מלאה והשבילים שטופי אור רך ונעים. בבית אור נרות, האש באח בוערת ושקט. שקט מדהים. אין מחשב, אין מקרר, אין מוזיקה ולא טלביזיה.

במקרה, לגמרי במקרה, הנושא שעליו רציתי לכתוב היה מצב הביזי.. על אנשים שנמצאים באטרף, עלינו שצריכים להספיק, על משימות מצטברות ועל העובדה שהשבוע דיברתי עם חבר יקר וסיפרתי לו שיש המון עבודה בגינה והוא אמר לי: "למה נשמע לי שאת מקטרת?" פתאום תפסתי שגם העבודה שאני כל כך אוהבת ואשר משרה עלי שלווה ורוגע כמו העבודה בגינה יכולה להיתפס כמטלה וכעומס. והבנתי שבלוטות האדרנל שלי, אלה שמייצרות אדרנלין כנראה נמצאות במצב של חסר. אגב בלוטות האדרנל, היום מתחילים להכיר בעובדה שעייפות של הבלוטות גורמת למחלות רבות ומצב זה אף הוגדר כמחלה של המאה העשרים ואחת.

אם אתם חשים שהזמן רודף אתכם ואתם במרוץ תמידי להספיק
אם אתם חשים עייפים אך ממשיכים לתפקד במלא הקיטור
אם אינכם חווים שינה איכותית או מקיצים עייפים
אם אתם כל כך ביזי כל הזמן
אם בני משפחתכם וחבריכם כועסים על חוסר הזמינות שלכם
כנראה שאתם סובלים מהמחלה של המאה העשרים ואחת.
ואתם לא לבד. רובנו בחברותה בעניין זה. במינונים משתנים כמובן.

מה לעשות? לתת לפיוז לקפוץ. לכבות מכשירים חשמליים וסלולרים. קחו לכם זמן להתאמן באומנות של עשיית הכלום. הרשו לעצמכם להתבטל זמן מה, בלי תוכניות ובלי רשימות. הכול יחכה וכלום לא יקרה. הגמילה ממצב הביזי לא פשוטה אבל תחושת הרוגע שמתפשטת בגוף שווה את המאמץ.
אמש ישבתי לי מול האח ולא רציתי שיגמר. ואז חזר החשמל ואיתו הרעש ומחר בבוקר בשבע אני כבר גוזמת ושותלת. בין לבין אני מבטיחה לעצמי למצוא רגעים של שקט, רגעים של כלום מבורך.

האם כירופרקטיקה מתאימה לנשים בהריון?

הכירופרקטיקה היא שיטה טיפולית לשמירה על עמוד השדרה, על מערכת העצבים ועל על הדיסקים שבין החוליות ומערכות השלד והשרירים. זוהי שיטה טבעית שאיננה נעזרת בתרופות או בניתוחים. אומנות הכירופרקטיקה מתבססת על שחרור מפרקים ואיזונם ושיפור הזרימה העצבית לתאי הגוף ובכך משתפרת בריאות הגוף.
רופאים כירופרקטים מיומנים בטיפול בנשים בהריון. הטיפול מומלץ הן לנשים שרוצות להרות והן לנשים בהריון כדי לעזור להתפתחות תקינה של ההיריון וללידה בטוחה.

קיימות טכניקות רבות לטיפול כירופרקטי שמאפשרות להתאים את השיטה למצבה של האישה. השיטות החדשניות הן עדינות מאוד ונעימות לכל אורך ההריון. במהלך ההיריון ניתן גם יעוץ לגבי תנוחות יציבה נכונות ותרגילים להקל על העומס בגו, באגן ובשכמות.

מדוע מומלץ לנשים בהיריון לקבל טיפול כירופרקטי?
בזמן ההיריון חלים בגוף שינויים מהירים שיכולים להשפיע על מצב עמוד השדרה והמפרקים:
הבטן בולטת והשקע במותנית גדל, האגן משתנה, מרכז הכובד גם הוא משתנה ומשפיע על כל היציבה. כאשר האגן איננו מאוזן עלול להיווצר לחץ על הרחם והגבלה בהתפתחות תקינה של העובר. אגן שאיננו מאוזן ולחצים באזור עלולים להקשות על התינוק למקם את עצמו כראוי לפני הלידה. עיצבוב תקין באזור האגן משפיע על הגוף כולו ועל היכולת שלו לפעול ביעילות ובבריאות על ידי שיפור בהעברת המסרים אל המוח וממנו לכל חלקי הגוף.

מהם היתרונות של טיפול כירופרקטי בזמן ההיריון?
שמירה על הריון תקין, הפחתה בבחילות, הפחתת זמן הלידה, הקלה בכאבי גב, צוואר, ירכיים, ברכיים ועוד..אפשרות למנוע את הצורך בלידות מורכבות כמו מלקחיים, וואקום ולידה קיסרית. טיפול כירופרקטי עלול למנוע מצב של לידות עכוז ולעזור לתינוק להתהפך בזמן. כארבעה אחוזים מן הלידות הן לידות עכוז. לשיטות כירופרקטיות יש כשמונים אחוזים של הצלחה בעזרה בהיפוך של תינוקות בשבועות האחרונים של ההיריון.
הכירופרקטיקה שקיימת כבר מעל מאה שנים מלווה נשים רבות החל משלב הכניסה להיריון, דרך ההיריון ואחר כך בטיפול בעולל הרך ובילדים. רופאים רבים, מיילדות, דולות, מדריכות לידה והנקה מודעות ליתרונות שיש לטיפול הכירופרקטי ומפנות את הנשים שבטיפולן לאיזון גוף שהוא עדין, מדויק, בטוח ונעים.

כפיפה לפנים
רוח חזקה נשבה השבוע על ההר שלנו. העצים משילים עלים אחרונים וכבר מופיעים סימנים ראשונים של ניצני אביב. מאבק של אלי החורף עם אלות האביב. אלה נושפים מערבולות אפורות וגורמים לחתולים לזקור פרווה ולחפש מחסה, ואלה כבר תופרות בגדי חג מעלי כותרת של כלניות ופרחי שקדייה. כשנצא החוצה נגלה ענפים שלא שרדו ברוח ונשברו. אלו הכבדים והפחות גמישים מתקשים לשאת בעומס ופשוט קורסים. ענפים יותר קלים וגמישים יכולים להתכופף ויתיישרו שנית כאשר תחלוף הסערה.
אחת התנוחות החביבות עלי ביוגה היא זו של כפיפה לפנים מישיבה שלמה. הכפיפה נעשית מן האגן והירך וכאילו מחלקת את הגוף לשניים. תנוחה זו מלמדת אותנו להיכנע לכוחות הפועלים עלינו ומצריכה גיוס פנימי של רכות והתרחבות. אנו מותחים את השרירים והגידים אך גם את יכולת החשיבה, התחושה וההכרה. הידיים שדרכם אנו מבטאים את האהבה והמגע מושטות לעבר הרגליים שהן הבסיס לקיומנו. אנו לקחים את הזמן ובסבלנות מאפשרים לגוף להתארך ולהתגמש. כאשר חלק הגוף העליון מתקרב ונוגע בחלק הגוף התחתון אנו מודעים לשני קטבי הגוף. הפכים נפגשים. חיובי עם שלילי, מי הוא מה? האם באמת אפשר להפריד הין שחור ולבן, בין טוב לרע? האם אפשר להפריד בין דבר לאחר, ביני לבינו? ובתוך השהייה נחוות צניעות, קרבה בין מה שמעל ומה שפה, ואחדות שבה מן הרצף שאינו פוסק לעולם. במקום הזה שבו נחצה הגוף לשניים והחלק עליון פוגש חלק תחתון שוכן פרח הלוטוס שלך.

עשרת הדיברות למתגמש הנבון:
1.המתיחות מאריכות את השרירים ומשפרות את הגמישות. מתיחות עוזרות להפיג מתחים בשרירי הגו. הן גם משפרות את אספקת הדם ועימו את החמצן לרקמות ומנקות את השרירים מחומצות שגורמות לכאבים.
2. מתי להתמתח? לפני או אחרי? לפני האימון רצוי לערוך חמום למפרקי הגוף. הנעות גו, סיבובי ידיים, וריצה קלה מכינות את הגוף לעבודה. לאחר האימון מאוד חשוב לערוך מתיחות עדינות וסטטיות. בואו את התנוחה שאיננה גורמת לכווץ וכאבים ושהו שם לפחות דקה ואף יותר.
3. אי אפשר למהר במתיחות. שריר אינו יכול להתמתח במהירות. בין עשר דקות לרבע שעה הוא זמן המינימום שעליכם להקדיש למתיחות לאחר אימון.
4. התמתחו בעדינות ואל תנסו להגיע לשיא היכולת של השריר. אינכם מנסים לשבור שיאים או להידמות להיא מהטלביזיה. לכל אחד יש הגבולות שלו. התמתחות היא פעילות מדיטטיבית, אין בה מאמץ וככל שתשהו ברוגע ובנוחות תאפשרו לגוף לשחרר את עצמו ולהתגמש.
5. איפה הראש שלכם? חזרו את המודעות לגוף בכל רגע שאתם מוצאים את עצמכם מחוץ לו. חשוב שתהיו נוכחים. אין שום אפשרות להתמתח ולשוחח עם השכנים. זה פשוט לא זה.
6. דמיינו. טיילו בתוך הגוף, שימו לב לכל שריר, חשבו על נקודת המוצא שלו ולאן הוא מתחבר. שמו לב לנשימות, לקצב הלב, ושדרו לגופכם נינוחות, רכות והתרחבות. שוב ושוב.
7. התחילו את המתיחות בהרפיה על הגב. באופן כזה תאזנו את הדופק ותניחו לגוף להירגע מן האימון ומן המתח שצבר. רק אחר כך פנו לקבוצת השרירים שאתם רוצים למתוח.
8. התקדמו לאט. מצב הגוף משתנה במשך השנים וגם מרגע לרגע. יתכן שבבוקר אתם חשים יותר מכווצים, או לקראת הערב כאשר הגוף עייף מתלאות היום. תוכלו להשתפר ולהשיג את הגמישות שהייתה לכם בגיל צעיר, אבל לכך יש צורך בהתמדה ובסבלנות.
9. הימנעו מנעילת מפרקים כמו הברכיים והמרפקים ונסו להיות כמה שיותר פסיביים בזמן המתיחה. השתמשו בגרביטציה כדי לעזור לעצמכם לשפר את טווח התנועה.
10. נסו להרפות את הראש בזמן המתיחות כדי לא לאמץ את הצוואר וכדי להימנע מכאבי ראש. אם תנוחה מסוימת אינה נוחה לכם נסו לשנות אך במעט. לפעמים שינוי קל של זווית החזקה יקל עליכם ויאפשר את המתיחה הנכונה. זכרו שכולנו בנויים דומה אל אנחנו שונים, וגם זוויות המפרקים, לדוגמה המפרקי הירך שונות מאדם לאדם. ולכן כבדו את גופכם ואת מי שאתם היום כדי להנות מגוף גמיש ובריא גם מחר.

אם אתם חשים שמפרקי הגוף מאוד נוקשים והשרירים כואבים יתכן שאתם סובלים מעומס על מערכות הגוף והצטברות שלרעלים מזיקים. במקרה כזה מומלץ לערוך ניקוי כללי בעזרת תזונה מתאימה. איך? שאלו אותי.


שקדים קלופים

השקדים טובים לבריאות. יש בהן יותר מפי שניים סידן והרבה יותר ברזל מאשר בחלב!!
קליפת השקדים אינה בריאה לנו כיון שהיא מכילה חומרי רעל כמו ציאניד.. כדי לקלוף שקדים השרו אותם במים למשך לילה. אחר כך אפסנו במקרר. את הכמות שאתם רוצים לאכול שימו בצלוחית וחילטו במים רותחים במשך מספר דקות. הקליפה תתקלף בקלות ואתם תיהנו ממעדן אמיתי.

דרך אגב..
ג`ונסון אנד ג`ונסון מורידה את טיילנול מן המדף: (לשימת לב מדובר באקמול ומוטרין..כדורים להורדת חום ומשככי כאבים)
http://www.cbc.ca/health/story/2010/01/15/consumer-tylenol-recall.html?ref=rss

לסיום- ט"ו בשבט נהדר לכולם.
אם אינכם קוראים את העלון הזה כיון שאתם בחוץ נושמים ריח של פריחות- אשמח בשבילכם.
וכמו שאומר לנו רומי, המשורר שלא מפסיק לפרוח:
שב והיה בשקט.
אתה שיכור וזהו קצה הגג.
שלכם באהבה, דקלה

המאמר פורסם גם כאן »

ד"ר דקלה אורן ד"ר דקלה מציעה תוכניות ריפוי יחודיות להשבת הבריאות לנשים בגיל המעבר ולסובלים מעייפות ומחוסר תפקוד בשל בעיות גופניות.

כל המאמרים של ד"ר דקלה אורן:

פציעות ספורט - מניעה וטיפול

פציעות ספורט - מניעה וטי

פגיעות ספורט- כיצד ניתן למנוע ולרפא אותן כדי לתחזק את הגוף הספורטאי בעזרת כירופרקטיקה ואוסטיאופתיה» מאת ד"ר דקלה אורן

פציעות ספורט - מניעה וטיפול

פציעות ספורט - מניעה וטיפול

» מאת ד"ר דקלה אורן

הראש שלך כואב? אפשר לעזור?

הראש שלך כואב? אפשר לעזו

כאבי ראש הם אחת הסיבות השכיחות לביקורים אצל הרופא ולהפסד ימי עבודה. הם עולים למערכות השונות מיליונים והכי חשוב משבשים את חייהם של מי שנושא בראש כואב.» מאת ד"ר דקלה אורן

הראש שלך כואב? אפשר לעזור?

הראש שלך כואב? אפשר לעזור?

» מאת ד"ר דקלה אורן

קליקים וקלאקים בלסת? מה היא אומרת?

קליקים וקלאקים בלסת? מה

מפרק לסת שאינו מאוזן יכול לגרום לכאבים בלסת, באוזנים, כאבי ראש, ושאר מכאובים. כיצד לטפל בלסת באופן טבעי? קראו כאן.» מאת ד"ר דקלה אורן

שיחות עם הגוף

שיחות עם הגוף

כי הגוף שלך הוא החבר הטוב ביותר שלך.. הגיגי בוקר עם גוף אחד.» מאת ד"ר דקלה אורן

שיחות עם הגוף

שיחות עם הגוף

» מאת ד"ר דקלה אורן

האם הגוף שלך שמח?

האם הגוף שלך שמח?

הגוף הוא החבר הטוב ביותר שלך. האם אתה שומר עליו?» מאת ד"ר דקלה אורן

האם הגוף שלך שמח?

האם הגוף שלך שמח?

» מאת ד"ר דקלה אורן

שיווק זו לא מילה גסה

שיווק זו לא מילה גסה

איך לשווק את מה שיש לך להציע בלי להרגיש רגשות אשם» מאת ד"ר דקלה אורן

שיווק זו לא מילה גסה

שיווק זו לא מילה גסה

» מאת ד"ר דקלה אורן

זה לא סתם ישבן - הכנה להיריון

זה לא סתם ישבן - הכנה לה

איזון האגן וחשיבותו לעזרה לנשים שמעונינות להכנס להיריון, שיטות טיפוליות חדשניות שמטרתן לאתר בעיות בגב ובאגן.» מאת ד"ר דקלה אורן

זה לא סתם ישבן - הכנה להיריון

זה לא סתם ישבן - הכנה להיריון

» מאת ד"ר דקלה אורן

כאבי גב

כאבי גב

תגובה על המאמר בנוגע לפריצות דיסק» מאת ד"ר דקלה אורן

כאבי גב

כאבי גב

» מאת ד"ר דקלה אורן

פריצות דיסק

פריצות דיסק

סקירה של תוצאות והשפעות ניתוחים על פריצות דיסק וכירופרקטיקה לעזרה בטיפול ובהחלמה.» מאת ד"ר דקלה אורן

פריצות דיסק

פריצות דיסק

» מאת ד"ר דקלה אורן

בין בורקס לעיקר

בין בורקס לעיקר

על הבחירה בחיי חוסר או חיים של שפע» מאת ד"ר דקלה אורן

בין בורקס לעיקר

בין בורקס לעיקר

» מאת ד"ר דקלה אורן

על קצרים וגשרים  - החיים קצרים

על קצרים וגשרים - החיים

קצרים קורים. קצרים במסרים שעוברים מעלינו, מתחתינו ובתוכנו.מערכת עצבים מקוצרת מגיבה איך לא, ב ע צ ב נ ו ת. החיים קצרים. הבריאות משמעותה הפחתה בקצרים שבתוכנו. » מאת ד"ר דקלה אורן

על קצרים וגשרים  - החיים קצרים

על קצרים וגשרים - החיים קצרים

» מאת ד"ר דקלה אורן

מגע מרפא

מגע מרפא

עלון הבריאות של חודש מאי, על רגישות יתר וקרניו סקרל, ממתיק האגבה, ושיר מרגש של אנטוני-ברצונך» מאת ד"ר דקלה אורן

מגע מרפא

מגע מרפא

» מאת ד"ר דקלה אורן

לעשות אהבה חושנית עם החיים

לעשות אהבה חושנית עם החי

לעשות אהבה חושנית עם כל נשימה» מאת ד"ר דקלה אורן

לעשות אהבה חושנית עם החיים

לעשות אהבה חושנית עם החיים

» מאת ד"ר דקלה אורן

בעיות נפוצות בהריון

בעיות נפוצות בהריון

סקירת בעיות נפוצות בהריון והפתרונות הטבעיים לשמירה על גופך בדרך לאמהות» מאת ד"ר דקלה אורן

בעיות נפוצות בהריון

בעיות נפוצות בהריון

» מאת ד"ר דקלה אורן

שמחת אביב

שמחת אביב

חדשות מרץ-אפריללהגיד כן, להתנסות, בעיות לסת, צרופי מזון והפתעות קטנות» מאת ד"ר דקלה אורן

שמחת אביב

שמחת אביב

» מאת ד"ר דקלה אורן

קרניו סקרל לילדים עם קשיי קשב וריכוז

קרניו סקרל לילדים עם קשי

חשיבות הטיפול הקרניו סקראלי לילדים עם קשיי קשב וריכוז» מאת ד"ר דקלה אורן

להורים של ילדים עם קשיי קשב ורכוז

להורים של ילדים עם קשיי

מגע מרפא לילדכם – במו ידכם האם הילד שלך נמצא בחוסר שקט תמידי? האם הוא תזזיתי, ומגיב בעצבנות מיותרת בסיטואציות רבות? האם קשה לו לשבת בשקט במקום אחד» מאת ד"ר דקלה אורן

לגעת בחושך- ללכת אל האור

לגעת בחושך- ללכת אל האור

ההליכה לגיהינום היא זו שגרמה להתהוותם של הדברים המשמעותיים ביותר שעשיתי בחיי. Earl Warrenכדי ליצור תכשיט יש צורך להתיך בחום גבוה מתכות טובות.» מאת ד"ר דקלה אורן

לגעת בחושך- ללכת אל האור

לגעת בחושך- ללכת אל האור

» מאת ד"ר דקלה אורן

ring the bell-לנשים בגיל המעבר

ring the bell-לנשים בגיל

איך יראה החצי השני של חייך? גיל המעבר הוא אכן מעבר דרך שערים לא פשוטים. ברצוני להושיט לך יד במסע הזה שלך.» מאת ד"ר דקלה אורן

ring the bell-לנשים בגיל המעבר

ring the bell-לנשים בגיל המעבר

» מאת ד"ר דקלה אורן

שיתוף חברים
עם : ד"ר דקלה אורן